ArabicEnglishPersian

041-33272581

سقف ایستادرز چیست و چه چیزی آن را منحصر به فرد کرده است؟

سقف ایستادرز چیست؟

 

پوشش سقف آلومینیومی ایستادرز یا همان زیپ پانل، یکی از مقاوم ترین مصالح نوین ساختمانی در هر شرایط آب و هوایی و با دوام ترین گزینه برای پوشش سقف است. این نوع پانل سقفی از آلومینیوم ساخته شده است و برای جلوه ای زیبا رنگ آمیزی شده است. به نظر می رسد بسیار شبیه به ساندویچ پانل است، اما اتصال دهنده های مخفی آن ظاهر بسیار تمیزتری به آن می بخشد. از آنجا که اتصال دهنده ها کاملاً پوشانده شده اند، هرگز تحت عناصر محیطی قرار نمی گیرند، پس با گذشت زمان ضعیف نمی شوند. علاوه بر این، از آنجایی که پانل ها بر روی سقف ها با کلیپس نصب می شوند، هیچ سوراخی در هیچ کجای پانل ها وجود ندارد. این امر مانع از ورود رطوبت به سقف می شود. بنابراین برای پوشش سازه های فضایی، پوشش سقف سوله ها و حتی اجرای سقف ویلاها و چنین سازه هایی استفاده می شود.

امروزه برندهای مختلفی در ایران و سراسر جهان به منظور طراحی و اجرای پوشش سقف ایستادرز یا استندینگ سیم، با نام های مختلفی از جمله کالزیپ Kalzip، بمو Bemo، زیپ تک Ziptech، زیپ ریب Ziprib ، زیپ متال Zipmetal و…. در حال فعالیت هستند که این شرکت در ایران و در خارج ایران با برند زیپ پانل یا زیپ پنل Zippanel در حال فعالیت میباشد.

 

چه چیزی سقف ایستادرز را منحصر به فرد می کند؟

 

با توجه به پیشرفت سیستم های پوشش سقف آلومینیومی، پوشش ایستادرز یا همان زیپ پانل در یک دسته جدید قرار گرفته است. اما مزایای سقف ایستادرز چیست و چرا باید برای نصب یک سقف در خانه یا محل کار خود بیشتر سرمایه گذاری کنید؟

در اینجا پنج دلیل اصلی مطرح شده که نشان میدهد پوشش سقف ایستادرز ارزش سرمایه گذاری در ساختمان های شما را دارد:

 

1. ظاهر بدون پیچ و پرچ

سقف ایستادرز یک سقف فلزی دوختی متکی بر پیچ یا میخ های آشکار متصل به خانه یا ساختمان نیست. بلکه از کلیپس های آلومینیومی استفاده می کند که در بالای پای نر فلز ایستادرز قرار می گیرد. کلیپس به سقف متصل شده و پنل سقفی فلزی را در جای خود نگه می دارد. سپس پانل پشت بام ایستادرز به گونه ای قرار می گیرد که پای ماده در بالای پای نر و کلیپس بنشیند تا کلیپس در زیر سقف فلزی قرار گیرد. عدم وجود سازه فضاکار پیچ ​​یا میخ در لایه رویی، دلیلی است که سقف فلزی به مدت طولانی می تواند دوام بیاورد. سقف فلزی به طور مستقیم به سقف متصل نشده است. دلیل دوم ما این است که به آسانی قابلیت انبساط و انقباض دارد.

آیا می دانید که در سقف های فلزی معمولی برای اتصال فلز به سازه به تعداد زیادی پیچ نیاز است؟ به طور متوسط ​​در اجرای سقف ساختمان ها  تعداد زیادی پیچ یا سوراخ در سقف فلزی جدید شما ایجاد می شود.

 

2. کاربرد سقف ایستادرز طراحی شده برای انبساط – انقباض

سقف فلزی هر روز با تغییرات دما منبسط و منقبض می شود. استفاده از کلیپس ها هنگام اتصال سقف فلزی این حرکت را امکان پذیر می کند. کلیپس ها باعث می شوند فلز بدون پاره شدن یا کج شدن، حرکت کند. از آنجا که حرکت سقف فلزی درز ایستاده با طراحی آن جبران می شود، این حرکات موجب شکستن و نشت نمی شود.

آیا می دانید سقف فلزی انبساط می یابد؟

 

3. نحوه به هم پیوستن قطعات و معماری

احتمالاً یکی از چیزهای جالب در مورد سیستم ایستادرز نحوه به هم پیوستگی صفحات و قطعات فلزی و یکپارچه سازی درزهای متقابل است که در نهایت یک پوشش یکپارچه ارائه میدهد. یک تاشو روی فلز قرار میگیرد و به قطعه دیگری از سیستم سقف فلزی متصل می شود. در دنیای سقف فلزی، ایده طراحی قطعات به هم پیوسته جزئیات معماری نامیده می شود. ایجاد و نصب پوشش سقف ایستادرز با جزئیات معماری کامل واقعاً جایی است که هنر ورق فلز آشکار می شود.

آیا می دانید برای نصب جزئیات معماری کامل به انواع ابزارهای تخصصی نیاز است؟ ترکیبی از ترمزهای فلزی ، ترمزهای دستی ، منگنه های دستی و انبردست های فلزی مخصوص استفاده می شود.

 

4. عدم نفوذ آب به دلیل گام های بالاتر

ایستادرز نام خود را از این واقعیت گرفته است که درز بین قطعات سقف فلزی از سطح سقف بالاتر ایستاده است. این امر احتمال ورود آب، برف یا یخ به محل اتصال بین صفحات فلزی را غیرممکن می سازد. ارتفاع گام بسته به کاربرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال سقف های فلزی با شیب کمتر می توانند به یک گام بلندتر نیاز داشته باشند. درحالیکه که سقف های فلزی شیب دار با گام های کوتاه تر به خوبی شکل می گیرند.

علاوه بر ارتفاع ایستادرز، انواع مختلفی از اتصالات بین قطعات فلزی نیز وجود دارد. دو نوع استاندارد به صورت دوخت مکانیکی و قفل کلیپس هستند. پانل های فلزی با دوخت مکانیکی را می توان در هر شیب استفاده کرد اما معمولاً برای سقف های فلزی با شیب کم مورد استفاده قرار میگیرند. نصب پوشش سقف شیب دار به صورت قفل کلیپس سریعتر است، اما فقط می توان در سقف های با شیب های بیشتر استفاده کرد. انواع مختلف ارتفاع و درزهای ایستادرز به شما این امکان را می دهد تا متناسب با پروژه سقف خود، سفارشی پیدا کنید.

آیا می دانستید که ایستادرز سالها است که وجود دارد؟

 

5. ضخامت فلز و رنگ ایستادرز

نکته آخر ضخامت یا اندازه ورق فلزی مورد استفاده در ایستادرز و همچنین نوع رنگ است. ورق لایه زیرین این پوشش سقف از ورق شادولاین یا همان ورق ذوزنقه ای میباشد. لایه میانی جهت ایجاد عایق حرارتی و برودتی میباشد و از جنس پشم سنگ یا پلی اورتان تشکیل میشود. در اجرای این نوع سقف ها، لایه نهایی معمولا از جنس آلومینیوم یا گالوانیزه است که در ضخامت ها و رنگهای متنوع برای پوشش سقف سوله ها، سازه های فضایی، سقف شیبدار ویلاها، سقف پارکینگ، سقف ایستگاه مترو و… تولید میشود.

ورق گالوانیزه ضخیم تری که در ایستادرز استفاده می شود عمر بسیار طولانی تری را تضمین می کند و رنگ درجه یک به این معنی است که سقف بسیار زیبا به نظر می رسد و در برابر کم رنگ شدن، سالها مقاومت می کند. سقف ایستادرز یک سرمایه گذاری در ساختمان است که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر از آن قدردانی خواهید کرد. طول عمر و دوام ایستادرز در صنعت سقف بی نظیر است. بنابراین اگر می خواهید یکبار از آن استفاده کنید، آن را درست با سقف فلزی ایستادرز توسط zippanel پوشش دهید.

 

آیا می دانید که ما سقف و آبرو های ایستادرز را با نام تجاری زیپ پانل تولید می کنیم؟ ما از دستگاه های اتوماتیک CNC برای ساخت پوشش سقف و تجهیزات جانبی متناسب با سفارش در هر سقفی که نصب کرده ایم استفاده می کنیم.

ArabicEnglishPersian
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟