ArabicEnglishPersian

041-33272581

ذوب برف هوشمند

سیستم ذوب برف هوشمند
Roof-Heat-Cable-melts-ice-dams

تعریف سیستم ذوب برف هوشمند

سیستم ذوب برف هوشمند از کابل های حرارتی تشکیل شده است که با کنترل هوشمند از یخ زدگی جلو گیری کرده و به عنوان یک گرمایش بدون انتقال دود و غبار در ساختمان های تجاری مسکونی و صنعتی استفاده می شود.

images

علت استفاده از سیستم ذوب برف هوشمند

سیستم حرارتی برای حفاظت سقف ها , گاترها ، جاده ها ، پله ها ، تراس ها ، پل ها و…. در مقابل برف و یخ زدگی به کار برده می شود. طراحی منحصر به فرد و عملکرد ماهرانه این سیستم اجازه می دهد که سطح گرم شده بواسطه کنترل مرتب ، از برف و یخ خالی شود.برای برطرف کردن نتیجه های نامطلوب حاصل از آب و هوای ناخوشایند ، پیشنهاد می شود که از کنترل های ریزپردازنده استفاده شود.این سیستم می تواند بصورت موثر و کارآمد برنامه ریزی شود تا کنترل کننده ها ، دما و رطوبت را اندازه گیری کرده و امکان و احتمالات شرایط آب و هوایی را پیش بینی کنند و هر موقع که نیاز باشد سیستم روشن شود.

commercial-roof-snow-melt

هزینه عمده این سیستم کم می باشد . معمولا موضوع، بحث هزینه های در حال اجرا می باشد، خصوصاً محل های بزرگ که به نیروی زیادی نیاز هست. سیستم باید با استفاده ازکنترل های مناسب تنظیم شود تا اینکه فقط در زمان بارش برف و باران در دمای یخبندان عملکرد کارآمد داشته باشد. حتی بعضی مواقع در دمای زیر 10 درجه سانتی گراد برف نمی بارد ، بنابراین سیستم برای این دماها در حالت استند بای باقی خواهد ماند.

در بیشتر کشور های اروپایی شرایط آب و هوایی فقط در بعضی روزها در طول سال به سیستم اجازه ی روشن شدن می دهد که در این حالت (روشن شدن سیستم) در کل حدود 30 الی 100 ساعت گرمایش انجام می گردد تا براحتی برف جمع شده را ذوب کرده و از یخ زدگی جلوگیری کند.

 million-air-jet-hanger-aluminum-roof

سیستم های ذوب برف حرارتی در ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده می باشند. به ویژه در ساختمان هایی با پوشش سقف آلومینیومی ایستادرز (کلزیپ) استفاده از این نوع کابل های حرارتی به منظور افزایش طول عمر سقف در برابر بار برف و جلوگیری از آسیب به تاسیسات مکانیکی می باشد. دوام مکانیکی بالا و انعطاف پذیری کابل های حرارتی از مهمترین مزایای این کابل ها می باشد. این کابل ها با تولید گرما باعث توزیع نیرو به طرفین به طور مساوی می باشد. این امر به صورت چشگیری منجر به کاهش درجه حرارت عملیاتی می شود که طول عمر محصولات را افزایش می دهد.

outdoor-heating-selfregulating-cutaway

کابل های حرارتی

کابل های حرارتی در درجه بندی مختلفی عرضه می شوند.درجه بندی کابل های حرارتی (W/m) نسبت وات به هر متر طول کابل است. به هنگام انتخاب نوع صحیح کابل حرارتی ، لازم است موارد زیر را در سازه فضاکار در نظر بگیریم:

  • نوع فضا
  • نوع کف
  • حداقل فاصله مورد قبول برای کابل های کنترل

saa

عایق دو لایه

استفاده از عایق دو لایه در محصولات به خصوص در موقعیت های عملیاتی مورد تقاضا، جلوه های الکتریکی و حرارتی برتری را تضمین می کند که به صورت چشمگیری دوام محصولات را افزایش می دهد.

fff

اکسترود دقیق

تنظیمات دقیق پارامتر به وسیله فرآیند اکسترود کنترل شده با کامپیوتر ایجاد می شوند که ساختمان صحیح و کیفیت مورد نیاز  عایق و روکش بیرونی اکسترود شده را تأمین می کند.

کنترل ولتاژ بالا

 

مزایای سیستم ذوب برف هوشمند

ضروری ترین مزایای این نوع از سیستم گرمایش عبارتند از:

  • توزیع یکنواخت درجه حرارت
  • گرمایش با دمای پایین که به طور مستقیم بر سطح زمین اثر میگذارد، هوای مناسبی را برای تأمین حرارت مطلوب ایجاد می کند.
  • هزینه راه اندازی پایین با توجه به تنظیم دمای دقیق
  • هزینه مرکزی پایین
  • با توجه به نوع طراحی داخلی با هیترها، دستگاه های جوش، کوره ها و پمپ های آب و گاز در معرض خطر نیستند.
  • عملکرد و کنترل آسان
  • بدون هیچ گونه آلودگی محیط: انرژی الکتریکی طبیعت دوستانه ترین نوع انرژی است.
  • اعتماد بالا

 

مزایای استفاده از گرمایش کم دما با سیستم هیتر حرارتی

گرمایش کم دما مانع تولید موارد زیر میشود.

  • انتقال دود و غبار که باعث ایجاد حساسیت می شود.
  • پسماند ها
  • تفاوت زیاد دما در اتاق ها
  • هوای خشک

این نوع از سیستم گرمایشی به خصوص برای افراد دارای حساسیت توصیه می شود.

گواهی های کیفیت تأیید شده:

نتایج آزمون ها و گواهی های صادر شده:

VDE، آزمایشگاه های کارفرمایان، GOST-R، OBR، BBJ، بروا وریتس، استقلال کیفیت محصولات را تأیید می کند.

موارد استفاده از سیستم حرارتی ( کاربرد ) :

  • سیستم ذوب برف سقف ساختمان

سیستم از برف ویخ زدگی درمقابل موارد زیر حفاظت می کند:

* برف و یخ جمع شده روی سقف ها

* آسیب به علت یخ زدگی آبروها و ناودان ها

* نم کشیدگی ناخوشایند دیوار های ساختمان

* شکل گیری یخ زدگی

ذوب برف گاتر
ذوب برف گاتر

 

سیستم ذوب برف آبرو سقف ( گاتر )

آسیب های وارده به گاتر ها و سقف ها می تواند پر هزینه تر از نصب سیستم حرارتی باشد.

ذوب برف سقف
ذوب برف سقف

 

سیستم ذوب برف کف ساختمان

تحقیقات علمی ثابت کرده است گرمایش از کف با توجه به توزیع روانی درجه حرارت بدن، مطلوب ترین سیستم گرمایش برای انسان هاست.

توزیع حرارت عمودی داخل ساختمان برای انواع مختلف گرمایش.

cccccccc

اتاق های گرم شده باید همانند اتاق های گرم نشده در فصل بهار دارای شرایط آسایش بخشی باشند. دمای هوا نباید با دمای میانگین سطح اتاق تفاوت چندانی داشته باشد.

( همانند دیوارها، سقف، کف ها ).

دمای سطح گرم شده نباید از درجه حرارت بدن انسان بیشتر شود. این وضعیت هوایی تنها برای گرمایش با درجه حرارت پایین همانند گرمایش کف فراهم شده است.

ذوب برف کف
ذوب برف کف

گرمایش کف بخش عظیمی از گرمای خود را از طریق تابش انتقال می دهد. با توجه به دمای افزایش یافته در سطوح اتاق، دمای هوا می تواند کاهش یافته و آسایش حرارتی بهینه را حفظ کند.

دما می تواند به صورت بالقوه C ° 1-2 کاهش یابد. دمای کاهش یافته نه تنها به دلایل اقتصادی بلکه بنا به دلایل مربوط به سلامتی و صحت بدن نیز موثر است. باید به خاطر داشته باشیم که دمای هوای بالای C ° 22-24 خطر آسیب مخاط پوستی را افزایش می دهد. یک ارتباط بین دمای هوای افزایش یافته و سندرم ایجاد بیماری وجود دارد.

سیستم ذوب برف پله

کابل های حرارتی باید با حداقل فاصله مناسب از هم قرار بگیرند. با توجه به اینکه سطوح عمودی پله ها مورد حرارت قرار نمی گیرند، کابل کنترل حرارتی که بر روی سطح هر پله قرار می گیرد از لبه پله جاگذاری می شود. با استفاده از روش خاص نصب کابل ها، افزایش ارتفاع پله آسانتر می شود. هنگام نصب پاگرد پله ها، بهتر است کابل های حرارتی مستقیم روی سطح پله ها قرار بگیرند.

ذوب برف پله
ذوب برف پله

 

سیستم ذوب برف دیوار

فرآیند استخراج گرد و غبار خشک در دمای بالای C ° 55 اتفاق می افتد. این نوع دما به وسیله هیتر های دیواری حاصل می شوند. در نتیجه ی تماس هوا با سطوح دارای دمای بالا، هیترها یون های مثبت بیشتری را نسبت به یون های منفی انباشته می کنند که منجر به احساس گرفتگی و خشکی دستگاه تنفسی می شود. در گرمایش کف و دیوار مشکل استخراج گرد و غبار خشک و سایر مشکلات مربوطه وجود ندارد. باتوجه به مفهوم دمای پایین گرمایش کف و دیوار برای افراد دارای آلرژی و حساسیت توصیه می شود.

ذوب برف دیوار
ذوب برف دیوار

 

  • سیستم ذوب برف تجهیزات و تأسیسات صنعتی
  • مخازن صنعتی
  • دکل های هوایی
ذوب برف دکل های هوایی
ذوب برف مخازن صنعتی

 

مخازن صنعتی

سیستم ذوب برف با استفاده از کابل های حرارتی قادر به حفظ دمای مورد نیاز هستند تا بتوانند مانع یخ زدگی مخازن آب، نفت، مواد شیمیایی و دیگر مایعات شوند و  دمای مورد نیاز ثابت را حفظ کنند.

این سیستم گرمایشی همچنین می تواند برای گرمایش سیلو های گندم، شکر و دیگر مواد استفاده شود.

ذوب برف دکل های هوایی
ذوب برف دکل های هوایی

 

 دکل های هوایی

رسوب برف و یخ در دیش ماهواره ها، دکل های هوایی و آنتن ها یک اضافه بار مکانیکی را ایجاد می کند و در بیشتر موارد ممکن است به تجهیزات آسیب برساند.

نصب کابل های حرارتی به طور مؤثری این نوع سازه ها را از اثرات منفی حفاظت می کند.

ArabicEnglishPersian
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟