ArabicEnglishPersian

041-33272581

ورق نم گیر سیستم ایستادرز

ورق نم گیر سیستم ایستادرز

ورق نم گیر (بخاربند) چیست؟

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در سازه ها وجود دارد پوسیدگی و فرسودگی اسکلت سازه و زیر سازی های ناشی از جذب رطوبت می باشد. در یک ساختمان، ویلا و یا هر سازه ی دیگری مقدار قابل توجهی رطوبت وجود دارد که اگر جهت دفع آن اقدامی صورت نگیرد، با افزایش روند اکسیداسیون، باعث فرسایش سازه میگردد. رطوبت و گرما طبیعتاً پس از انتشار با توجه به چگالی کمشان به سمت بالا رفته و بعد از سرد شدن و میعان، در قسمتی از سازه تجمع میکنند.

استفاده از لایه بخاربند یکی از روش های به روز و مهندسی شده جهت جلوگیری از تجمع رطوبت در سازه و از طرفی آب بندی از طرف معکوس می باشد.

 

لایه های تشکیل دهنده ورق نم گیر:

 

1 لایه پلی اتیلن

2 لایه پلی استر

1 لایه فویل آلومینیومی

 

طرز کار نم گیر یا بخاربند:

 

این عایق از یک لایه ی مرکزی از جنس پلی اتیلن به صورت پرس شده تشکیل شده است که بین دو لایه پارچه پلی استر قرار گرفته است. بخاربند با توجه به ساختار منحصر به فردی که دارد، به طوری عمل میکند که از سمتی ساختمان را از نفوذ آب و باران و برف محافظت می کند و از طرف مخالف روزنه ای جهت خروج رطوبت و بخار می باشد. به عبارت دیگر، سطح بالایی آن عایق مناسبی جهت آب بندی و سطح زیرین آن به صورتی است که میتواند باز دم کند و به اصطلاح سازه نفس بکشد.

از جمله مزایای این عایق های سازه فضاکار، بر خلاف دیگر عایق ها وزن بسیار پایین آن می باشد. نصب آسان بدون نیاز به آتش و گرما و… که در نصب ایزوگام مورد نیاز است. امکان تنفس سازه و نیز مقرون به صرفه بودن از دیگر مزایای این لایه عایق می باشد.

 

ورق نم گیر در سیستم ایستادرز چیست؟

 

ورق نم گیر در سیستم ایستادرز (کلزیپ)، لايه ای است كه بر روی  ورق زيري  ذوزنقه اي سیستم زیپ پانل پهن می گردد و در زير اسپيسر سیستم ایستادرز قرار ميگيرد. ورق نم گیر سیستم ایستادرز به عنوان بخار بند عمل ميكند و از تعريق عايق حرارتی و پوسيده شدن و آسيب رسيدن به عايق پشم سنگ و ورق زيرين جلوگيري مي كند.

نم گیر

 

نمونه هایی از نصب ورق نم گیر:

namgir1

namgir2

ArabicEnglishPersian
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟